Ada ke cara nak bagi berkilat ye Pemilik kereta di Malaysia tentu dah cukup masak dengan masalah ini. Ramai Tak Tahu Cara Cuci Kereta Yang Betul Habis Rosak Cat Kereta Korang.


Cara Kilatkan Lampu Kereta Yang Dah Kuning Dengan Bajet Bawah Rm15 Terus Nampak Baru

Cuci Lampu Kereta Yang Dah Kuning Play Download.

Cara nak cuci lampu kereta. Wan Cuci Lampu Kereta Puncak Alam. Cara jernih lampu dan buat smoke lamp sekaligus. Cara nak bersihkan cermin.

Ketiga sembur air bersihkan kesan gosokan langkah no2. 01122018 cara tukar lampu kereta perodua viva head lamp lampu besar dan lampu kecil. 2 Gosok dengan kertas pasir 1000 atau 1500 grit sandpaper dibasahkan dulu kertas pasir tersebut kemudian gunakan kertas pasir.

Cara Kilatkan Lampu Kereta Yang Dah Kuning Dengan Bajet Bawah RM15 Ha barulah bersinar sikit kereta aku lepas cuci ni. Tapi yang tak bestnya lampu depan tu tetap jugak nampak kuning. Gosok dan gosok makan masa sikit dalam 10-15minit.

Pertama bersihkan lampu kereta. Cara nak mengilatkan lampu yang sudah kekuningan. Yalah asyik terdedah pada hujan panas bahagian luaran kereta akan menjadi kusam terutamanya bahagian lampu depan headlight.

Ha barulah bersinar sikit kereta aku lepas cuci ni. 16072018 Ha barulah bersinar sikit kereta aku lepas cuci ni. Cara nak kilatkan lampu kereta.

Mar 10 2020 pada 306 PM. Goncang botol waxco sebelum guna. Hari ni aku nak kongsi cara tukar lampu besar head lamp dan lampu kecik viva.

By admin July 20 2019 Ikuti ujikaji ringkas yang dilakukan pada cermin plastik lampu kereta kancil ini. Tak kisahlah baru beli kereta ke dah lama pakai kereta yang sama ke korang kena tahu cara nak cuci kereta yang betul. Modal tak sampai RM15.

04112011 1 First cuba tanggalkan soket lampu dan cabut keluar headlamp tersebutbersihkan dari kekotoran dulu. 26062020 Ada ke cara nak bagi berkilat ye Pemilik kereta di Malaysia tentu dah cukup masak dengan masalah ini. 20072019 Cara Nak Bersihkan Cermin Lampu Kereta.

29072018 Lampu kereta yang pudar dan kusam adalah merbahaya terutamanya untuk pemanduan malam. Tp disebabkan xde lg orang tulis untuk viva. Bahaya biarkan lampu kereta yang kusam dan kekuningan.

Ha barulah bersinar sikit kereta aku lepas cuci ni. Kereta pun macam kita juga semakin tua mata pun dah tak berapa nak clear kan. Punca terjadinya kusam pada lampu hadapan ini adalah disebabkan oksida dan ia boleh membuatkan cahaya lampu.

Tips nak buang kuning2 lampu n polish lampu kereta bawah rm40. Kedua gosok guna kertas pasir elok beli size 1000 je. Hari ni aku nak kongsi satu cerita yang buat julung-julung kalinya di pamerkancara bagaimana mengilatkan kembali headlight kereta yang pudarkusam masai lagi kekuningan macam gambar headlight accord sv4.

Ada ke cara nak bagi berkilat ye Pemilik kereta di Malaysia tentu dah cukup masak dengan masalah ini. Bukan je dapat save bajet badan pun sihat bayangkan kalau korang cuci kereta sekali seminggu. Cara nak reset camera sjcam sj5000x cara nak reset password laptop cara nak reset applications has read only on sd card cara nak request gst claim cara nak reset ig supaya tiada post yang kita like cara nak reset modem tm cara nak reset passwor unifi cara nak repair pendrive tak detect.

Cuci Lampu Kereta Guna Ubat Gigi Play Download. Saksikan bagaimana Pencuci Multipurpose Bebig. Yalah asyik terdedah pada hujan panas bahagian luaran kereta akan menjadi kusam terutamanya bahagian lampu depan headlight.

Ada macam-macam lagi cara dan produk untuk tujuan ini tapi ini antara yang berhasillah. Cuci Lampu Headlamp Kereta Kuning Dengan Pengilat Dan. 09032011 Cara jernih lampu dan buat Smoke Lamp sekaligus.

8 Trik Yang Boleh Mudahkan Penggunaan Kereta Yang Penting Jimat Sebab Guna Bahan Bajet. 04062020 Ada ke cara nak bagi berkilat ye pemilik kereta di malaysia tentu dah cukup masak dengan masalah ini. Tapi yang tak bestnya lampu depan tu tetap jugak nampak kuning.

Keempat guna pengilat autosol atau brands vtech saya guna vtech. Tapi yang tak bestnya lampu depan tu tetap jugak nampak kuning. Sebenarnya cara tukar lampu viva ni sama je caranya kalau nak tukar lampu myvi pun.

Hai assalamualaikum kpd yg sudi tonton video ni harap korang suka dan aku just minta korang support dgn tekan button subscribe i like i sharetq semua diy. Tambah wife pulak tau bawa kete jek hal hal jaga kete sume aku yang kena buat. Hari ini bro nak share cemana nak clearkan dan gilap headlight yang sudah kuning and kusam dengan modal tidak sampai RM15.

Cuci bersih-bersih lampu hadapan Kenderaan anda Dan Keringkan Gunakan tape yang di beri dan Tape Kan Keliling lampu. Door to Door Service. 16072018 Bila kereta dah semakin berusia ni selain enjin dah mula kaput satu lagi masalah paling lazim berlaku adalah lampu hadapan menjadi kusam dan kekuningan.

So aku rakamkan. Ubat gigi Bersihkan permukaan lampu dengan air bersih air paip la kiranya. Satu baldi kecil air bersih kain bersih.

Macam Mana Cara Nak Guna Luxcar Diamond Polish ni. Cara Terbaik Hilangkan Kabur Pada Lampu Kereta Anda Play Download. 1 duke folur n.


Cara Mudah Kilatkan Lampu Kereta Yang Kusam Kuning Youtube